Amylea - Sindarela

Wednesday, April 18, 2012

bercinta..? teringat kisah lama...-______-


 assalamualaikum... 


--> urm, hari ni baru 17 April 2012..
--> belum 3 Jun lagi..
--> s0, aku still 18 tahun..
--> peringkat umur yg masih muda belia remaja..
--> takde pakwe..?? tak risau langsung..


 hari ni.. 


...merupakan sejarah bagi aku sebab terpaksa menolak orang yg mintak kapel buat kali yg ke-7 (tak payah nak sejarah sangat la)..aku sendiri pun tak pernah jangka sampai 7 orang utk mintak kapel..haha (okay serius ni)..bukan nak bangga (sikit pun tak)..riak..?? (jauh sekali)..tapi, rasa macam serba salah pulak..sebab sikap mesra alam aku ni maybe buat orang salah anggap yg aku ni senang utk jatuh hati agaknya..urm, peramah salah, pemarah lagi la salah..habis tu..??





 kapel ....... x pernah 
 bercinta ........ pernah 



 aik..?? 
 tak pernah kapel tapi pernah bercinta..?? 
 macam mana tu..?? 
 urm, itulah hakikatnya..tak pernah kapel tapi pernah bercinta.. 
 dgn sape..?? urm, ada larh.. 
 tapi itu kisah lama..dah lepas dah.. 


 kenapa single..?? 


--> buat masa ni lebih selesa sendiri (ayat klise..hee)..tapi betullah, aku belum ready utk ada kapel bagai..
--> belum ada hati utk diisikan cinta (amboy jiwang la pulekkk)..
--> belum terfikir nak bercinta lagi (nanti la kot eyh)..


senang citer, belum ada pengganti utk 'orang yg dulu tu'..haih, masih berharap ke rieyna..?? urm, bukanlah berharap, tapi susah utk jumpa orang macam dia (aku jugak yg tolak dulu kan, so..?? padan muka..=___=")..


'orang dulu'..?? dia yg paling aku menyampah pada mulanya..tapi betul kata orang, "jangan terlebih menyampah sebab nanti boleh jadi suka" (memang kena la kat aku kan..hambekkk)..haha


 dia, 


baik...........YA
hensem.......YA
peramah.......YA
pandai.........YA
rajin...........YA


dan beberapa lagi ciri yg lain (amboi takkan la nak list semua, kemek jari aku menaip nanti)..


tapi, yg kat atas ni bukanlah ciri utama yg buat aku suka kat dia..tapi, kematangan dia dalam berfikir..sejujurnya, memang ramai lelaki yg aku jumpa, bersikap matang..tapi kebanyakannya, matang perilaku dan bukan pemikiran..dan yg paling penting, cara dia hormat orang terutamanya perempuan..tu la buat hati aku yg tough ni, 'CAIR'..


tetibe teringat lagu ni...-_______-


~ tapi pape pon, takde la pulak aku guna prinsip "single forever and ever"..haha
~ aku masih ada hati, cuma belum ada pengganti (ayat macam baru lepas cerai jeh..hampeh tol)..
~ hati aku akan diberi kepada orang yg betul-betul berjaya mengambilnya (jiwang giler, tolong la faham)..




 DAN INILAH AKU YANG SEBENARNYA